ILLCSO

€ 1.695,00
3  dagen

Prijs per deelnemer, inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch, exclusief 21% BTW.

Plan je training
Filter locatie
Er zijn momenteel (nog) geen data bekend. Toch kun je je gewoon inschrijven, wij nemen dan contact met u op om de best passende mogelijkheid te bespreken.

Prijs per deelnemer, inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch, exclusief 21% BTW.

Onze lesmethode: Active Learning

Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat. Lees hier alles over Active Learning

Omschrijving training ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation

Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Operation fase van de Service Lifecycle. Je gaat je richten op het doel van Service Operation, de uitgangspunten, processen, activiteiten, functies, technologie en de uitvoering.

De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat je voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.

In deze cursus leer je:

  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Operation.
  • De samenwerking tussen de Service Operation processen en de Service Lifecycle processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Operation processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Operation en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de Service Operation performance.
  • De technologie en implementatie-eisen die Service Operation processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Operation.

De belangrijkste proces-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment en Access Management

De belangrijkste functie-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:

  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management

Na afloop van de cursus wordt je de mogelijkheid aangeboden om het officiële APMG/EXIN examen te maken. Echter is dit optioneel en indien je dit examen wilt maken dien je dit aan te geven bij jouw boeking. De prijs van dit examen is € 345,-.

Het behalen van dit examen levert je 3 credits op.

Na het behalen van het examen ontvang je het certificaat digitaal.

Voor wie is de training ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation geschikt?

IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL ® best practices.

Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL ® processen binnen de, of in combinatie met, IT.

Algemeen

Wij kunnen trainingen op deze manier aanbieden door onze unieke Active Learning methode. Je zit in een klas met maximaal 8 cursisten en wordt begeleid door één van de beste trainers op het betreffende vakgebied. Waar mogelijk wordt de leerstof klassikaal behandeld, maar het grootste deel van de training wordt individueel benaderd. Dit heeft als voordeel dat je in je eigen tempo kunt werken en alleen aandacht besteedt aan die onderdelen waar je training voor nodig hebt. Op deze manier is het mogelijk om tot 40% voordeliger te trainen.

Nee, er is een computer geïnstalleerd, er ligt een boek en een kladblok met pen. Koffie, thee en lunch is inclusief.
Evt. kun je wel een werkelijke situatie uit je dagelijkse werkzaamheden bespreken tijdens de training.

Je kunt altijd contact met ons opnemen. Als je de contactgegevens van je trainer hebt, kun je hem of haar een e-mail sturen met de betreffende screendumps en of bijlages. Als je geen contactgegevens hebt van je trainer, kun je natuurlijk ook je e-mail sturen naar info@master-it.nl. Je mail wordt dan doorgestuurd.

Examen

Iedere cursist is natuurlijk anders. Wij raden aan om na de training rekening te houden met zo’n 30 tot 45 uur zelfstudie.

Volg een training, lees het boek nog eens door, bouw een eigen systeem na, oefen met behulp van goedgekeurde oefenexamens (geen braindumps), analyseer de foute antwoorden, gebruik internet hiervoor; zoek op Youtube en internet naar extra materiaal en demo filmpjes.

Als je meerdere keren 80% van de oefenvragen goed hebt, zonder dat je ze uit je hoofd kent.

Dit kan dagelijks op verschillende locaties in het land. Klik onderaan op de pagina op "Examen plannen" om meer informatie te krijgen over het inplannen van een examen.

Na de eerste keer zakken, kan het examen herkanst worden na één week. En als je voor de tweede keer zakt, na twee weken. De derde keer, na drie weken en zo telkens verder. Als je 6 keer gezakt bent voor een examen in 1 jaar, moet je een jaar wachten (dit laatste geldt dus niet als je dit jaar 4 keer bent gezakt en het jaar daarvoor 2 keer, dan heb je nu dus nog 2 kansen dit jaar).

Het herexamen kan ook via de website aangevraagd worden zoals het eerste examen.

Dat is het praktische deel. Wat betreft de inhoud: Blijf positief, zie het examen als een echt oefenexamen. Schrijf, zo snel mogelijk, op met welke soort vragen je moeite had of hebt moeten gokken. Dit zijn de punten waarop je nog extra moet oefenen. Laat het dan even rusten voor een paar dagen. Begin daarna weer met je studie. Focus niet alleen op de zaken die je niet wist maar geef ze wel extra aandacht.

8.5
Martijn Avis volgde de training Software Development Fundamentals
Prima faciliteiten, goed bereikbaar en uitstekende ondersteuning van de verschillende trainers. Ik ben ervan overtuigd dat deze training mij enorm gaat helpen bij mijn werkzaamheden en bij het vinden van een mooie positie.

Voorkennis

Voor het volgen van deze training dien je te beschikken over:

  • ITIL ® Foundation certificatie (ILFN)
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring