ITIL4F

Certificering

ITIL 4 Foundation

3 dagen

Behaal jouw ITIL 4 Foundation certificering bij Master IT! Tijdens de ITIL® 4 Foundation training leer je begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training ben je in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken.

Deze training wordt verzorgd door geaccrediteerd PeopleCert partner: Global Knowledge Network Netherlands.

Met deze certificering kun je onder andere:

Een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie
De wereld van Service Management ontdekken
Je waarde als IT professional een boost geven
€ 1.945,-
Aan de slag
Wat je van ons kunt verwachten
Beste lesmethode
Flexibel inplannen
Kleine klassen
100% Slagingsgarantie
Wat onze klanten vinden
Hulp of advies nodig?
Mail Sofie of laat haar je terugbellen.
info@master-it.nl 040 23 23 390
Deze training(en) en examenvoucher(s) zijn inbegrepen bij deze certificering:
T
ILFN4
ITIL 4 Foundation + Examen
E
Examen
ITIL 4 Foundation

Certificering: ITIL 4 Foundation

Tijdens de ITIL® 4 Foundation training leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

Gedurende deze 3-daagse training wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management ‘gedompeld’ en kan de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverlening.

Naast deze praktische invulling is de deelnemer na het volgen van deze training in staat om voldoende voorbereid het officiële ITIL® 4 examen te maken. Het examen is inbegrepen in de trainingprijs.

De examenspecificaties zijn als volgt:

  • 40 Meerkeuzevragen
  • Passrate: 26 vragen
  • 60 minuten
  • Gesloten boek
  • Engelstalig of Nederlandstalig

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Voor deze ITIL® 4 Foundation training is geen specifieke vooropleiding vereist.

Iedereen die een bijdrage levert in de (IT) dienstverlening zal na het volgen van deze training niet alleen een beter inzicht hebben in het belang van een perfecte (IT) dienstverlening, maar krijgt ook handvatten om dit mogelijk te maken.

De doelgroep bestaat uit medewerkers die zichzelf wil blijven ontwikkelen in de wereld van Service Management.

IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces, is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.De Best Practice ITIL geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice.De volgende onderwerpen komen in deze training aan de orde:

De basisbegrippen en principes van ITIL® 4

  • Service en Value
  • Service Relationships

De 4 dimensies van ITIL® 4:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL® Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

Service value chain elementen;

  • Plan
  • Improve
  • Engage
  • Design & transition
  • Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL® practices die de service value chain ondersteunen:
  • Continual Improvement (inclusief het continual improvement model)
  • Change control
  • Incident management
  • Problem Management
  • Service request management
  • Service desk
  • Service level management
  • Het doel van de volgende ITIL® practices:

    • Information security management
    • Relationship management
    • Supplier management
    • Service configuration management
    • IT asset management
    • Business analysis
    • Deployment management
    • Monitoring and event management
    • Release management

    Welke lesmethode kies jij?

    Klassikaal

    Deze certificering bestaat uit klassikale trainingen, waarbij je groepsgewijs een mix van theorie en praktijk krijgt. Een ervaren trainer helpt je vooruit en je kunt je ervaringen en kennis delen met je medecursisten. In een notendop: leer face-to-face van experts en je mede IT-professionals in de klas en maak gebruik van cursusmateriaal om individueel te werken aan je opdrachten.

    Groepsgewijs leren
    Oefenexamen omgeving (indien beschikbaar)
    Face-to-face leren van experts
    Examenvoucher(s)
    3 dagen voor € 1.945,-

    Incompany

    Wil jij een goede, maar bovendien leuke IT training volgen met je collega’s om jullie skills uit te breiden? Of merk je als manager dat je werknemers meer IT-vaardigheden moeten ontwikkelen? Met onze Incompany trainingen bieden wij maatwerktrainingen aan voor complete IT-teams of -afdelingen. We denken van A tot en met Z met je mee en samen zorgen we voor een succesvolle groepstraining op locatie!

    Maatwerktraining
    Van A-Z geregeld voor jouw team
    Bij jou op locatie
    ITIL4F
    Certificering
    ITIL 4 Foundation
    € 1.945,-
    Aan de slag