ILOSA

€ 1.795,00
4  dagen

Prijs per deelnemer, inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch, exclusief 21% BTW.

Plan je training
Filter locatie
november 2018
ma
di
wo
do
vr
za
zo
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
  • ILOSA

  • 4  dagen
  • € 1.795,00

Prijs per deelnemer, inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch, exclusief 21% BTW.

Omschrijving training ITIL ® Capability: Operational Support and Analysis

In deze cursus worden de praktische aspecten van de ITIL ® Service Lifecycle behandeld en de processen die samenhangen met de Operational Support en Analyse van de diensten & dienstverlening. De nadruk van deze cursus ligt in eerste instantie op het operationele niveau van procesactiviteiten en ondersteunende methoden. Daarnaast ligt de focus op de verschillende benaderingen om deze processen uit te voeren in een praktische, hands-on leeromgeving.

Deze cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat je voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.

In deze cursus zal je leren:

  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Operational Support and Analysis.
  • Het belang van Operational Support and Analysis tijdens het verlenen van diensten
  • De interactie tussen de Operational Support and Analysis processen en de Service Lifecycle processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Operational Support and Analysis processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen Operational Support and Analysis en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de Operational Support and Analysis performance.
  • Het belang van IT Security en de bijdrage hiervan aan ITIL ® Operational Support and Analysis
  • De implementatie-eisen die Operational Support and Analysis processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Operational Support and Analysis.

De belangrijkste proces- en functieaandachtsgebieden van deze cursus zijn onder meer:

  • Event Management Process;
  • Incident Management Process;
  • Demand Fulfillment Process;
  • Problem Management Process;
  • Access Management Process;
  • Service Desk, Technical Management;
  • IT Operations Management;
  • Application Management.

Voor wie is de training ITIL ® Capability: Operational Support and Analysis geschikt?

IT-personeel op het gebied van activiteiten, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL ® best practices.

Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL ® processen binnen de, of in combinatie met, IT.

Algemeen

Wij kunnen trainingen op deze manier aanbieden door onze unieke Active Learning methode. Je zit in een klas met maximaal 8 cursisten en wordt begeleid door één van de beste trainers op het betreffende vakgebied. Waar mogelijk wordt de leerstof klassikaal behandeld, maar het grootste deel van de training wordt individueel benaderd. Dit heeft als voordeel dat je in je eigen tempo kunt werken en alleen aandacht besteedt aan die onderdelen waar je training voor nodig hebt. Op deze manier is het mogelijk om tot 40% voordeliger te trainen.

Nee, er is een computer geïnstalleerd, er ligt een boek en een kladblok met pen. Koffie, thee en lunch is inclusief.
Evt. kun je wel een werkelijke situatie uit je dagelijkse werkzaamheden bespreken tijdens de training.

Je kunt altijd contact met ons opnemen. Als je de contactgegevens van je trainer hebt, kun je hem of haar een e-mail sturen met de betreffende screendumps en of bijlages. Als je geen contactgegevens hebt van je trainer, kun je natuurlijk ook je e-mail sturen naar info@master-it.nl. Je mail wordt dan doorgestuurd.

Examen

Iedere cursist is natuurlijk anders. Wij raden aan om na de training rekening te houden met zo’n 30 tot 45 uur zelfstudie.

Volg een training, lees het boek nog eens door, bouw een eigen systeem na, oefen met behulp van goedgekeurde oefenexamens (geen braindumps), analyseer de foute antwoorden, gebruik internet hiervoor; zoek op Youtube en internet naar extra materiaal en demo filmpjes.

Als je meerdere keren 80% van de oefenvragen goed hebt, zonder dat je ze uit je hoofd kent.

Dit kan dagelijks op verschillende locaties in het land. Klik onderaan op de pagina op "Examen plannen" om meer informatie te krijgen over het inplannen van een examen.

Na de eerste keer zakken, kan het examen herkanst worden na één week. En als je voor de tweede keer zakt, na twee weken. De derde keer, na drie weken en zo telkens verder. Als je 6 keer gezakt bent voor een examen in 1 jaar, moet je een jaar wachten (dit laatste geldt dus niet als je dit jaar 4 keer bent gezakt en het jaar daarvoor 2 keer, dan heb je nu dus nog 2 kansen dit jaar).

Het herexamen kan ook via de website aangevraagd worden zoals het eerste examen.

Dat is het praktische deel. Wat betreft de inhoud: Blijf positief, zie het examen als een echt oefenexamen. Schrijf, zo snel mogelijk, op met welke soort vragen je moeite had of hebt moeten gokken. Dit zijn de punten waarop je nog extra moet oefenen. Laat het dan even rusten voor een paar dagen. Begin daarna weer met je studie. Focus niet alleen op de zaken die je niet wist maar geef ze wel extra aandacht.

8.5
Martijn Avis volgde de training Software Development Fundamentals
Prima faciliteiten, goed bereikbaar en uitstekende ondersteuning van de verschillende trainers. Ik ben ervan overtuigd dat deze training mij enorm gaat helpen bij mijn werkzaamheden en bij het vinden van een mooie positie.

Deze training is onderdeel van de certificering ITIL Intermediate Certificate: Operational Support & Analysis

Voorkennis

Voor het volgen van deze training dien je te beschikken over:

  • ITIL ® Foundation certificatie (ILFN)
  • Twee tot vier jaar relevante werkervaring