Heeft u ooit vraag gehad: heeft u een overzicht van welke Business Units zijn er en welke Users zitten er in? Maar dan wel in een overzichtelijke vorm. Deze vraag krijg ik regelmatig in de CRM Trainingen. CRM heeft helaas geen grafische weergave hiervan. Next best is een Report op basis van de Entiteit Business unit en Users uit CRM.

Heeft u ooit vraag gehad: heeft u een overzicht van welke Business Units zijn er en welke Users zitten er in? Maar dan wel in een overzichtelijke vorm. Deze vraag krijg ik regelmatig in de CRM Trainingen. CRM heeft helaas geen grafische weergave hiervan. Next best is een Report op basis van de Entiteit Business unit en Users uit CRM.

Hoe doe je dit?

Simpel maak een report in CRM.
Ga naar Reports in CRM
Ga naar Reports in CRM en start een nieuw report:
Report aanmaken in CRM
Vul een naam in en start de Report Wizard:
Report aanmaken stap 1 in CRM
Klik op nieuw report en next in het volgende scherm.
Kies als Primary record type Business Units en als Related type Users.
Business Untis als Related type Users in CRM
Geef in de Criteria aan dat beide velden data moeten bevatten.
Kies voor het rapport als headings Parent Business gevolgd door Name (van Business Unit) en in het rapportveld de Full name van Users. Gevolgd 2x next en finish, eventueel gevolgd door save.
Parent Business gevolgd door Name in CRM
Als je nu het rapport draait krijg je een overzicht van de Business unit struktuur en er aangekoppelde Users. Zie het resultaat:
Resultaat Business unit en User overzicht in CRM
Deze rapportage kun je in CRM 4 en 2011 maken.
Veel succes