CXD-105

€ 999,00
2  dagen

Prijs per deelnemer, inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch, exclusief 21% BTW.

Plan je training
Filter locatie
Er zijn momenteel (nog) geen data bekend. Toch kunt u zich gewoon inschrijven, wij nemen dan contact met u op om de best passende mogelijkheid te bespreken.

Prijs per deelnemer, inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch, exclusief 21% BTW.

Onze lesmethode: Active Learning

Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat. Lees hier alles over Active Learning

Omschrijving training Citrix XenApp and XenDesktop 7 Helpdesk Support

Deze zeer op de praktijk gerichte training is bedoeld voor Service Desk medewerkers en stelt hen in staat om te troubleshooten en support te bieden voor Citrix XenDesktop en XenApp 7 omgevingen (hosted, VDI, remotePC of streamed delivery).

De training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop en/of XenApp omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop 7.x wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden, de meest voorkomende gebruikersissues te troubleshooten en te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.

Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:

  • De Citrix Support Methodiek
  • De verschillende Citrix XenDesktop componenten: Receiver, StoreFront, Delivery Confroller, Hypervisor, Provisioning Services, NetScaler
  • Communicatiemechanismen en services bij Citrix delivery
  • Architectuur van een Citrix XenDesktop site
  • Overeenkomsten en verschillen in delivery-mechanismen die vanuit XenDesktop 7 kunnen worden ingezet (hosted, VDI, applicaties en/of desktops, MCS en/of PVS, etc.)
  • Gebruik maken van de Citrix Administration en Support Desk management consoles Citrix Studio en Citrix Director
  • Omgaan met de Citrix Receiver
  • Sessiebeheer
  • Troubleshooten van logon processen
  • Policy-beheer en de gevolgen voor de eindgebruiker; policy-issues troubleshooten
  • Support op afstand; Remote Assistance
  • Printing in een Citrix omgeving troubleshooten en ondersteunen
  • Trends, logging en troubleshooten van connectie- en connectivity-issues
  • Citrix documentatie- en escallatiemethodieken

Voor wie is de training Citrix XenApp and XenDesktop 7 Helpdesk Support geschikt?

Eerste- en Tweedelijns IT Support Desk, Helpdesk en andere support medewerkers. De training is ook geschikt voor niet-beheerders die kennis willen maken met de basisfunctionaliteiten van Citrix XenDesktop.

Algemeen

Wij kunnen trainingen op deze manier aanbieden door onze unieke Active Learning methode. Je zit in een klas met maximaal 8 cursisten en wordt begeleid door één van de beste trainers op het betreffende vakgebied. Waar mogelijk wordt de leerstof klassikaal behandeld, maar het grootste deel van de training wordt individueel benaderd. Dit heeft als voordeel dat je in je eigen tempo kunt werken en alleen aandacht besteedt aan die onderdelen waar je training voor nodig hebt. Op deze manier is het mogelijk om tot 40% voordeliger te trainen.

Nee, er is een computer geïnstalleerd, er ligt een boek en een kladblok met pen. Koffie, thee en lunch is inclusief.
Evt. kun je wel een werkelijke situatie uit je dagelijkse werkzaamheden bespreken tijdens de training.

Je kunt altijd contact met ons opnemen. Als je de contactgegevens van je trainer hebt, kun je hem of haar een e-mail sturen met de betreffende screendumps en of bijlages. Als je geen contactgegevens hebt van je trainer, kun je natuurlijk ook je e-mail sturen naar info@master-it.nl. Je mail wordt dan doorgestuurd.

Examen

Iedere cursist is natuurlijk anders. Wij raden aan om na de training rekening te houden met zo’n 30 tot 45 uur zelfstudie.

Volg een training, lees het boek nog eens door, bouw een eigen systeem na, oefen met behulp van goedgekeurde oefenexamens (geen braindumps), analyseer de foute antwoorden, gebruik internet hiervoor; zoek op Youtube en internet naar extra materiaal en demo filmpjes.

Als je meerdere keren 80% van de oefenvragen goed hebt, zonder dat je ze uit je hoofd kent.

Dit kan dagelijks op verschillende locaties in het land. Klik onderaan op de pagina op "Examen plannen" om meer informatie te krijgen over het inplannen van een examen.

Na de eerste keer zakken, kan het examen herkanst worden na één week. En als je voor de tweede keer zakt, na twee weken. De derde keer, na drie weken en zo telkens verder. Als je 6 keer gezakt bent voor een examen in 1 jaar, moet je een jaar wachten (dit laatste geldt dus niet als je dit jaar 4 keer bent gezakt en het jaar daarvoor 2 keer, dan heb je nu dus nog 2 kansen dit jaar).

Het herexamen kan ook via de website aangevraagd worden zoals het eerste examen.

Dat is het praktische deel. Wat betreft de inhoud: Blijf positief, zie het examen als een echt oefenexamen. Schrijf, zo snel mogelijk, op met welke soort vragen je moeite had of hebt moeten gokken. Dit zijn de punten waarop je nog extra moet oefenen. Laat het dan even rusten voor een paar dagen. Begin daarna weer met je studie. Focus niet alleen op de zaken die je niet wist maar geef ze wel extra aandacht.

8.5
Ad van den Brand volgde de training Querying Microsoft SQL Server 2012
Zelf je snelheid bepalen, na gelang je voorkennis. En altijd goede ondersteuning wanneer je het nodig hebt. De locatie is perfect, makkelijk bereikbaar per openbaar vervoer of met de auto. Ideale training

Voorkennis

Kennis en ervaring met Windows Server 2003/2008/2012 en/of Windows7/Windows8 support wordt sterk aanbevolen.