4 november jl. is de nieuwste versie van Microsoft Dynamis CRM 2013 gelanceerd. Wat zijn de meest opvallende veranderingen?

Beter overzicht
De layout is vervangen door een Windows 8.1 ‘look and feel', opgebouwd uit kleurrijke tegels. Elke tegel heeft een drop-down menu. De standaard modules Marketing, Sales en
Service hebben een vaste plaats gekregen, en de onderliggende schermen zijn met een simpele klik bereikbaar. Er is ook geen sprake meer van pop-ups.
De activity wall werkt als de tijdlijn in Facebook of LinkedIn. Het geeft je een overzicht van alle recente activiteiten van de betreffende contactpersoon.

Het geheel is gebruiksvriendelijker
  • Data wordt na een paar minuten automatisch bewaard dmv een auto save optie.
  • Outlook wordt gesynchroniseerd met Dynamics CRM zodat bijvoorbeeld gemaakte afspraken, contacten, taken etc. direct in je Outlook verschijnen.
  • Workflows kunnen realtime werken, velden worden automatisch aangevuld terwijl je bezig bent.
  • Met Global Search kun je in alle velden binnen het CRM systeem zoeken.
  
Social media integratie
Het is makkelijker samenwerken met collega's van verschillende afdelingen door integratie met Yammer, Lync en Skype. Ook integratie met LinkedIn is mogelijk, zodat je ook daar je relaties kunt volgen en betrekken.

Mobiele applicaties
Dynamics CRM 2013 is ook beschikbaar vanaf alle tablets en smartphones waardoor je altijd alle informatie bij je hebt. Bovendien kun je door middel van ‘Quick create forms' simpel en snel leads, accounts, verkoopkansen of activiteiten aanmaken. Je voert dan alleen de basisinformatie in en op een later moment vul je dit aan. Ideaal als je onderweg bent.

Meer informatie over de nieuwe features van Microsoft Dynamics CRM 2013 vind je in dit gratis te downloaden e-book