Verwachten je klanten een snelle reactie en dat je op de hoogte bent van hun situatie? Zijn ze bereid om aan verschillende mensen in jouw organisatie steeds hetzelfde verhaal te vertellen? Als het antwoord op de eerste vraag 'ja' is en op de tweede 'nee', dan is een CRM echt nodig.

Tegenwoordig willen klanten snel geholpen worden en niet elke keer hetzelfde verhaal moeten vertellen. Je kunt echt niet meer zeggen:

'Och als u gisteren had gebeld, had u hem nog gesproken. Nu zit hij in de Andes en komt hopelijk over 4 weken terug. Dus bel dan even over 5 weken terug. Doei'
Als je dit nu nog doet bent je je klant kwijt. Een klanten management systeem (CRM) zoals Microsoft Dynamics 2013 kan je daar erg goed bij helpen. Bijhouden wat er met de klant besproken is en de marketing acties gerichter uitvoeren. Dit kun je in CRM allemaal regelen. Dit is ook een van de redenen dat, ondanks de crisis het gebruik van CRM snel toeneemt, zoals een onderzoek van Gartner laat zien: http://www.emerce.nl/nieuws/crm-gaat-nu-echt-cloud
Maar dit is toch alleen voor grote bedrijven hoor ik je zeggen. Nee, echt met de Cloud oplossingen kunnen ook kleinere bedrijven er gebruik van maken. Doe een testdrive: http://www.microsoft.com/nl-nl/dynamics/crm-test-drive.aspx
Afhankelijk van hoeveel gebruikers je hebt, kan het ook interessant worden om alles servers in huis te hebben. (Vanaf ongeveer 50-60 gebruikers wordt dit rendabel). Wel moet je rekening houden met de privacy regels, niet alle informatie over personen mag de cloud in. Denk hierbij onder meer aan bank- en medische informatie.
Je kunt natuurlijk ook een training volgen bij ons J. Dan kom je mij persoonlijk tegen en kunnen we tijdens de training veel ideeŽn uitwisselen.
Meer weten? Bezoek onze site: http://www.master-it.nl/
Tot ziens in mijn klas!
Jos van Vegchel